Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
983
Potrivit unui studiu efectuat de un grup olandez specializat în resurse umane, Banca Transilvania se remarcă ca fiind cel mai atractiv angajator din sectorul financiar, conform datelor transmise vineri către StartupCafe.ro.
Ranstad Employer Brand Research 2024 a confirmat poziția de lider ocupată de Banca Transilvania în preferințele angajaților români din domeniul financiar. Această recunoaștere vine ca rezultat al mediului dinamic oferit de bancă, al oportunităților reale de dezvoltare și al recunoașterii puternice a brandului său. Banca Transilvania este percepută ca un loc unde angajații sunt încurajați să depășească așteptările, să descopere impactul pozitiv al muncii lor în comunitate și să facă parte dintr-o poveste colectivă.
În plus, studiul a evidențiat faptul că cele mai atractive companii din România provin în principal din sectorul IT. Totuși, importanța brandului de angajator rămâne constantă în relația dintre organizații și forța de muncă, având un impact semnificativ asupra preferințelor angajaților.
În ceea ce privește așteptările angajaților români pentru anul 2024, pachetul salarial atractiv rămâne principalul factor influențând alegerea locului de muncă, urmat de atmosfera la locul de muncă, stabilitatea acestuia și, ca o noutate introdusă în sondaj, echitatea.
Diferențele majore între așteptările angajaților și percepția lor asupra angajatorului actual sunt legate în special de salariu și beneficii, evoluția în carieră și atmosfera la locul de muncă.
Cu privire la interesul pentru relocare, jumătate dintre angajații români sunt dispuși să se mute în alt oraș pentru un loc de muncă, în special dacă primesc sprijin financiar din partea companiei. În plus, mai mult de jumătate dintre respondenți iau în considerare angajarea în străinătate, cu Germania, Marea Britanie, Spania și Elveția fiind țările preferate.
Studiul a mai arătat că, în 2024, inclusiv conceptele de echitate și inteligență artificială au devenit tot mai relevante în mediul de lucru. Mai mult de jumătate dintre angajați consideră că angajatorul lor valorizează experiența și abilitățile lor unice, iar aproximativ unul din cinci angajați folosește deja în mod regulat inteligența artificială în activitatea sa.
Principalul motiv pentru demisia angajaților români rămâne salariul prea mic comparativ cu costul vieții, iar primirea unei oferte de nerefuzat este un alt factor important. Relația cu managerul, care a coborât pe locul 11 în preferințele angajaților, a fost de asemenea menționată ca un factor care influențează decizia de a demisiona.
Agențiile de recrutare și platformele de socializare, în special TikTok, au devenit tot mai importante în identificarea oportunităților de angajare, reflectând tendințele actuale ale pieței muncii.