Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Ardeal360
© Cherriesjd | Dreamstime.com

Nu a fost introdusa o sursa

Redacția

1164

De ce preferă românii producătorii locali: Majoritatea vor cumpără produse locale și pentru masa de Paște în 2024 (studiu)

Studiul „Tradiții și obiceiuri de Paște în România”, realizat în aprilie 2024 prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 800 de români cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, reprezentativ la nivel național, dezvăluie preferințele și comportamentul consumatorilor români în contextul achiziționării produselor locale și pregătirii pentru masa de Paște.

Potrivit acestui studiu, 8 din 10 români au cumpărat cel puțin o dată produse locale, iar aproape aceeași proporție intenționează să le includă și la masa de Paște din acest an. Motivele pentru care românii aleg producătorii locali sunt diverse și reflectă atât calitatea superioară a acestor produse, cât și dorința de a sprijini economia locală și de a menține tradițiile intacte.

Argumentele legate de calitatea produselor locale sunt considerate esențiale, iar românii au încredere în aceste produse datorită ingredientelor listate pe etichetă și asociază produsele locale cu o calitate superioară față de cele din import. De asemenea, sprijinirea economiei locale și menținerea tradiției sunt aspecte importante pentru consumatori.

Cu toate acestea, achiziționarea produselor locale poate întâmpina unele provocări, dintre care cea mai semnificativă este prețul considerat ridicat. Alte bariere includ accesul limitat la magazine specializate sau producători și capacitatea de a prepara produse tradiționale acasă sau cu ajutorul rudelor și prietenilor.

În ceea ce privește achiziționarea ingredientelor pentru masa de Paște în 2024, majoritatea românilor aleg marile magazine, iar o proporție semnificativă acordă atenție și piețelor locale. Cu toate acestea, magazinele online rămân o opțiune mai puțin preferată, doar 18% dintre români alegând acest tip de magazin.

Un aspect interesant este implicarea românilor în pregătirea bucatelor de Paște, 54% dintre aceștia afirmând că gătesc împreună cu cei dragi. Totuși, există și o categorie care preferă să achiziționeze produsele sau preparatele tradiționale din magazinele mari și piețele locale, unde există diversitate și produse autentice.

Ardeal360

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025