Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
1300
Lidl România a încheiat anul calendaristic 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei net, un profit net de aproximativ 1 miliard de lei și investiții de peste 1 miliard de lei. Rata de profitabilitate pentru 2023 a fost de 4,7%, în scădere față de anul anterior, când a fost de 5,3%. În 2022, cifra de afaceri a Lidl în România a fost de peste 18,5 miliarde lei, iar profitul net de aproape 1 miliard de lei, conform unui comunicat transmis redacției.
În 2023, Lidl România a direcționat către bugetul de stat peste 495 milioane de lei, reprezentând contribuțiile și impozitele pentru cei peste 12.000 de angajați, și a plătit peste 70 milioane de lei la fondul de mediu. De asemenea, retailerul a făcut investiții sociale de peste 45 milioane de lei în programe desfășurate cu societatea civilă.
Lidl România continuă să contribuie activ la dezvoltarea economică a țării prin investiții constante și prin contribuții directe la bugetul de stat, în valoare de peste 2,2 miliarde de lei. Impactul socio-economic al activității Lidl în România se reflectă în diverse arii de dezvoltare, de la investiții în forța de muncă la dezvoltarea parteneriatelor cu producători locali și sprijinul acordat societății civile.
Susținerea producătorilor români și promovarea producției locale
Lidl România prioritizează extinderea colaborărilor cu producătorii locali și include din ce în ce mai multe produse realizate în parteneriat cu furnizori români. În 2023, retailerul a avut în ofertă 3.536 de produse dezvoltate cu furnizori locali și a oferit peste 117.312 de tone de legume și fructe românești. Lidl a colaborat cu peste 465 de furnizori români și a facilitat exportul produselor acestora către magazine Lidl din Europa, în valoare de peste 26 milioane de euro.
Marco Giudici, CEO Lidl România, a declarat: "2023 a fost un an în care am continuat să creștem datorită modelului nostru de business: produse la cel mai bun raport calitate-preț. Creșterile de costuri nu s-au reflectat semnificativ în coșul de cumpărături al clientului Lidl, deoarece ne-am asumat parțial aceste creșteri, ceea ce se vede în rezultatele noastre financiare. Deși cifra de afaceri a crescut cu 18% față de anul precedent, rata de profitabilitate a scăzut de la 5,3% la 4,7%."
Crearea de noi locuri de muncă
Lidl România contribuie la creșterea economică a comunităților locale prin crearea de noi locuri de muncă. În 2023, compania a contribuit la bugetul de stat cu peste 495 de milioane de lei pentru cei peste 12.000 de angajați.
Investiții în programe pentru comunitate
În 2023, Lidl România a investit peste 45 de milioane de lei în programe de protejare a mediului, educație, dezvoltarea serviciilor de urgență, dezvoltarea comunităților și parteneriate strategice. Scopul acestor investiții este de a contribui la educație echitabilă și egalitate de șanse pentru copiii din România, precum și la reducerea poluării cu plastic din mediul înconjurător.